lördag 10 november 2012

KM i bruks

Nu har jag två trötta tollare som ligger i soffan,det startade kl 10.00 jag drog start nummer ett med Maiden och tolv med Strimma.
I år hade vi nya regler som började med en uppletande ruta och sedan lydnad och sen avslutade vi med en uppletande ruta till.
Maiden som startade gjorde ett mindre bra uppletande i första rutan så man var lite besviken när man gick in på lydnads planen,där gick det bättre,(vi vet inga betyg fören i kväll då pris utdelningen är)jag nollade läggande under marsh där hon slängde sig i backen för tidigt :), sen i den andra uppletande ruta visade Maiden klass, hon gick som ett spjut och plockade in 5 av 6 föremål så jag är JÄTTE nöjd med lilla Maiden :)).
Då tar vi Strimma, i första rutan letade hon jätte bra och komm in med 2 av 2 föremål och sdean på lydnaden är jag super nöjd med snart 9 åriga Strimma som nog aldrig gjort så bra lydnad ,i sista rutan gick det inte lika bra Strimma var nog lit trött hon tog 3 av 6 föremål och jagade en lite kanin, men jag är JÄTTE stållt över mina två tollare .
Nu väntar jag på att åka till klubben för pris utdelning ,Meddelar imorgon hur det gick :)

Inga kommentarer: