lördag 4 maj 2013

WT

Så idag var den stora dagen kommen, samlingen var 9.30 och Maiden hade start nummer 1.

På första stationen fick man en dummie som man själv skulle lägga ut som ett linjetag sedan fick man en enkel markering, det började kattastrof, ner jag var på väg ut kände jag att det var någon som naffsade i min dummie mycket riktigt lilla Maiden, där var den nollan, sedan på markeringen var det lite strul men bra avlämning 8 poäng, så totalt 8 poäng.
2 Andra stationen var två enkel markeringar där det ingick en transport mellan första och andra, den gick bra 16 poäng.
Tredje var  en enkel markering som var rättså lång gick jätte bra men lite slarvig avlämning 17 poäng.
Fjärde var vatten markering som gick KANON det enda jag inte förstår är att vi "bara" fick 19 poäng, det fanns tydligen något att dra, men jag vet inte för mig var det helt perfekt (men jag är ju ingen dommare).
Femte och sista var åter igen en enkel markering där dom la ut ett linje tag i samma område när hunden var på väg in, markeringen gick kanon men linjetaget gick så där Maiden gick ut bra i området men vi har ingen sök singnal än så det blev ett stort sök ;),men ändå 13 poäng
.Totalt blev det 73 av 100 där uppflyttning går vid 75,så var mycket nära denna gång och jag är otroligt nöjd med lilla Maiden idag.
 
Hjärterdams Maiden

Inga kommentarer: