måndag 8 juli 2013

Lydnad

I Lördags eftermiddag gick bilen till Varberg och deras kvällstävling,jag hade annmält  Strimma i Eliten och Maiden i klass 2, självklart så gick både 2:an och Eliten nästan sammtidigt så det var väl inte opptimalt för oss. Först gick sittande i grupp och plats med Strimma, sittande gick kanon trotts att Strimma fick en Golden som nosade henne där bak :), sedan på platsen där tyckte tydligen Strimma att det kliade på ryggen för hon rullade runt och nollan var given :(, sen blev det plats för Maiden som tyckte att det räkte med 1,30-2,00 av 3,00minuter så där kom hennes nolla.
Därefter gick jag direkt in på lydnads planen med Strimma,det var väldigt mycket slar i possitiv bemärkelse.

 
Strimma och jag
 
Efter en liten pause så var det dags för Maiden ,jag var mycket nöjd med Maiden hon höll ihop jätte bra och priken över i var att hon fick 10 på rutan :).
Hjärterdams Maiden mitt i rutan :)
Inga första pris denna helg men det kommer fler :).
 ha alla en underbar sommar önskar Hjärterdams Kennel


Inga kommentarer: